Uitleg Gamificator

Aangemaakt op 26 Aug 2022, laatste update op 18 May 2023..

Geplaatst door Sportjeal op 26 Aug 2022 , laatste update op 26 Aug 2022
De gamificator is een tool om op een creatieve manier tot een spel of oefening te komen.

Wij hebben oefeningen en spellen ontleed in bouwstenen en die bouwstenen in de Gamificator gestopt.

Zo zijn er de volgende categorieen van bouwstenen
- Organisatievorm
- Meten
- Regels
- Sociale werkvorm
- Competenties
- Materiaal


De onderdelen van de Gamificator zijn suggesties en je kan zoveel blokken toevoegen of weglaten als je zelf wilt.

Door de Gamificator wordt je je bewust dat oefeningen makkelijk op te bouwen zijn maar ook om te bouwen zijn en stimuleert creativiteit.

Ook geeft de Gamificator inzicht met welke onderdelen je kunt gaan bouwen. In principe kan elke bouwsteen een vertrekpunt zijn.

Bijvoorbeeld ik wil een mikoefening als organisatie en kijk wat de Gamificator daarbij toevoegt of ik heb een bepaalde competentie die ik als vertrek punt neem en maak daar een oefening omheen met behulp van de Gamificator.

Soms is het moeilijk om bouwstenen aan elkaar te koppelen. Misschien zijn sommige bouwstenen wel helemaal niet aan elkaar te koppelen. Het is niet noodzakelijk om de aangegeven bouwstenen van de Gamificator allemaal te gebruiken.

Laat je inspireren, laat je creativiteit de vrije loop en maak geweldige nieuwe oefeningen of spellen

Ook leuk om spelers oefeningen of spellen te laten maken met de gamificator!

SUCCES!